Jij bent van het plannen, organiseren en het bewaken van de voortgang. Jij krijgt er energie van als de projecten mede door jouw oog voor detail en inzet zo efficiƫnt en effectief mogelijk verlopen. Je vindt het dan ook leuk om je team zo goed mogelijk te ontzorgen.

De opdrachtgever;

De opdrachtgever betreft de gemeente Rotterdam. Stadsontwikkeling bouwt aan een sterke economie en een aantrekkelijke woonstad, met hart voor Rotterdam en de mensen die er komen, wonen en werken. Wij initiĆ«ren en begeleiden ruimtelijke en economische investeringen in Rotterdam. Daarbij zijn wij zowel publiek ontwikkelaar als kwaliteitsbewaker. Met gericht verkeersbeleid en een duurzame infrastructuur houden we Rotterdam bereikbaar. Door regels te handhaven zorgen we dat Rotterdammers veilig en aangenaam kunnen wonen. En met ons vastgoed huisvesten wij belangrijke publieke diensten en voorzieningen. Stadsontwikkeling geeft – samen met private en publieke partners – vorm aan de stad en houdt de stad in vorm.

Projectmanagement is mensenwerk. Omdat wij van alle mensen houden, vinden we het belangrijk dat iedereen die bij ons werkt zichzelf kan zijn. Wij geloven in de kracht van diverse teams: door gebruik te maken van ieders unieke achtergrond, kennis en ervaringen maken we Rotterdam voor alle Rotterdammers steeds een beetje beter en mooier.

De afdeling

PMB is het projectmanagementbureau van het cluster Stadsontwikkeling (SO) van de gemeente Rotterdam. Wij managen projecten, processen en programma’s in het fysieke domein in opdracht van de afdelingen binnen Stadsontwikkeling, te weten Gebiedsontwikkeling, Vastgoed, Buitenruimte, Duurzaamheid en Mobiliteit. Onze opgaven spelen zich af in de verschillende fasen van een project (initiatief tot en met uitvoering) en kunnen uiteenlopen van kleinschalige, lokale opgaven tot stadsbrede transitieprojecten. Alle opdrachten waar wij aan werken hebben een integraal en complex karakter, met bestuurlijke aandacht en staan vaak onder tijdsdruk. Persoonlijke ontwikkeling, kennisuitwisseling, werkplezier en teamwork staan bij ons hoog in het vaandel.

De functie;

Jij bent het eerste aanspreekpunt voor alle administratieve en facilitaire zaken. Een zelfstandige rol waarbij je ondersteunende en secretariĆ«le werkzaamheden verricht ten behoeve van het project. Voor de projectmanager(s) ben je een echte ā€œontzorgerā€. Jij bent een spin in het web en kan verschillende werkzaamheden uitvoeren. Jij bent flexibel ingesteld en kan snel schakelen. Naast facilitaire (basis)werkzaamheden, zoals het bijhouden van de (complexe) agenda’s en het boeken van vergaderzalen, ondersteun je de projectmanager bij de planning en het uitvoeren van de dagelijkse werkzaamheden. Hoe groter een project, des te complexer de processen daarvan. Des te belangrijker dat de communicatie en coƶrdinatie daarbinnen goed geregeld is. Je verzorgt o.a. de coƶrdinatie van de agenda, verslaglegging d.m.v. notulen en je bewaakt de voortgang op de acties. Hiernaast ben jij ook bereid om ad-hoc ā€spoedzakenā€ op te pakken maar ook te helpen met de organisatie van participatiebijeenkomsten, teamactiviteiten, borrels etc.

Wat wordt er van jou verwacht?

Als resultaatgerichte projectmedewerker weet jij wat nodig is om je team optimaal te ontzorgen en ondersteunen, in zowel een faciliterende als een actieve rol. Je bent initiatiefrijk en komt uit jezelf met voorstellen en ideeƫn en onderneemt actie waar nodig. Je zoekt proactief naar praktische verbeteringsmogelijkheden. Werken in projectmanagement betekent dat je planmatig en accuraat te werk gaat. Je stelt je flexibel op en past je eigen handelen aan bij te verwachten afwijkende resultaten. Je werkt zelfstandig aan het zorgvuldig en met grote precisie uitvoeren van taken en maakt taken tijdig af. Je levert tijdig het afgesproken resultaat en koppelt op tijd terug als dit niet lukt.

Als projectmedewerker is het belangrijk dat je stressbestendig bent. Je functioneert effectief onder tijdsdruk en blijf rustig en vriendelijk, je sluit je niet af. Bij (tijds)druk stel je prioriteiten en blijf je doeltreffend handelen. Verder accepteer je kritiek of tegenwerpingen en kan je dit relativeren. Uiteraard staat integriteit bij jou hoog in het vaandeel en heb je een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Je bent je bewust van de omgeving en je bent betrokken. Je kunt goed luisteren en komt waar mogelijk tegemoet aan (on-)uitgesproken wensen van de projectmanager, handelt hiernaar en geeft prioriteit aan servicebereidheid en klanttevredenheid. Tot slot ben je communicatief en adviesvaardig en spreek je de Nederlandse taal zowel in woord als geschrift.

Eisen

  • Je beschikt over minimaal een afgeronde opleiding op MBO4 niveau;
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als projectmedewerker met ondersteunende werkzaamheden of een secretariĆ«le achtergrond opgedaan in de afgelopen 5 jaar;
  • Je hebt aantoonbare ervaring met notuleren in een projectteam;
  • Je hebt ervaring met agendabeheer;
  • Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift uitstekend;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met Microsoft Officeprogramma’s (Excel, Word, Outlook en MS-teams).

Wensen

  • Je hebt ervaring met RSPW;
  • Je hebt ervaring met Prince2.
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met werken bij een gemeentelijke organisatie met meer dan 250.000 inwoners.
  • Je hebt ervaring met Oracle en/of One Drive.

Het aanbod;

Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 620.000 Rotterdammers. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid. Wij bieden je ruimte en kansen om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Met arbeidsvoorwaarden die dat mogelijk maken.

  • Werklocatie: Wilhelminakade 179;
  • Thuiswerkbeleid: In het kader van Anders werken wordt er 50% op kantoor en 50% thuis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is vindt dit voornamelijk plaatst op bovengenoemde locatie, de dagen zijn hierin in overleg;
  • Startdatum: Naar verwachting medio oktober 2023;
  • Aantal uren: 32-36 uur per week;
  • Duur opdracht: 12 maanden;
  • Verlengingsoptie: Ja, namelijk 1 x 12 maanden;
  • Afwijkende werktijden: Nee, niet van toepassing;
  • Data voor sollicitatiegesprek: Waarschijnlijk in week 40 op locatie;
  • Geschikt voor ZZP’ers: Nee.

Herken jij jezelf in dit profiel en wil je graag aan de slag als Projectmedewerker? Dan zien wij graag jouw Curriculum Vitae tegemoet. Deze kun je mailen naar; info@selectvitae.nl

Merel Majoor is contactpersoon voor deze functie en staat jou graag te woord. Je kunt haar bereiken op het nummer; 06-27124886.

! Let op, de sluitingsdatum voor deze vacature is 22 september 2023.