Jij bent van het echte mensenwerk. Voor jou telt iedereen mee. Jij richt je op de uitvoerende taken binnen de energietoeslag voor onze burgers. Je levert graag je bijdrage en zorgt er zo voor dat de Rotterdammer tijdig antwoord kan verwachten.
De opdrachtgever;
De opdrachtgever betreft de gemeente Rotterdam. De projectorganisatie Energietoeslag is onderdeel van het cluster Werk en inkomen (W&I) van de Gemeente Rotterdam. De projectorganisatie is o.a. belast met de uitvoering van de Bbz, en de Energietoeslag.
De afdeling
De projectorganisatie Energietoeslag is naast de Tozo (Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers) onderdeel van de afdeling Werk en inkomen (W&I) van de Gemeente Rotterdam. De projectorganisatie is o.a. belast met de uitvoering van de Bijzondere Bijstand Zelfstandigen (BBZ), Tozo en nu sinds kort ook de Energietoeslag.
De functie;
Het toetsen van de inkomensvoorziening voor de toekenning van de Energietoeslag voor de burgers van de gemeente Rotterdam. Aan de hand van lijstwerk beoordeel jij de persoonlijke situatie en beoordeel jij de rechtmatigheid van deze toeslag aan de burger.
Het beheer van de toegekende energietoeslag, het handhaven van de rechtmatige verstrekking, inclusief de eventuele verrekening, terugvordering of verhaal op onrechtmatig ontvangen voorzieningen.
Werkzaamheden:
- Haalt en geeft informatie aan doelgroepen inzake hun persoonlijke inkomenssituatie
- Het voorbereiden en beoordelen of burgers die in aanmerking komen voor een energietoeslag;
- Stemt bevindingen af met en draagt informatie over aan collega’s binnen de aangewezen afdelingen;
- Voert gegevens in en completeert dossiers conform richtlijnen ten behoeve van het beheer;
- Maakt rapportages over onderzoeksbevindingen op individueel niveau o.a. ten behoeve van het handhavingsproces;
- (Her)berekent inkomenssituaties in het kader van een eventuele verrekening of terugvordering;
Wat wordt er van jou verwacht?
Je bent een integere medewerker die vanuit een grote mate van zelfstandigheid aan het werk gaat. Je voert dit op een professionele manier uit waarbij je duidelijk en proactief communiceert. Je werkt op een accurate manier en je hebt oog voor het resultaat. Je weet een goede balans te vinden tussen kwantiteit en kwaliteit. Dus het tijdig (binnen de norm) afhandelen van aanvragen en verwerken van lijstwerk, conform de gestelde kwaliteitseisen. Én dit gecombineerd met doelstelling om zoveel mogelijk maatwerk te leveren aan de burger. Je weet op een uitstekende manier samen te werken met je collega’s. Verder ben je proactief in je werkplanning en je bent goed in het prioriteren van werkzaamheden. De werkomgeving is dynamisch. Je hebt een flexibele instelling en houdt ervan te schakelen tussen verschillende werkzaamheden.Eisen
- Je beschikt over een afgeronde Hbo-opleiding;
- Je hebt ervaring als inkomensconsulent/consulent zelfstandigen bij een gemeente met meer dan 160.000 inwoners;
- Je hebt 3 jaar ervaring met sociale zekerheid (Participatiewet), voorliggende voorzieningen (recht op WW, ZW etc. etc.) en fraude-alertheid;
- Aantoonbare kennis van wet- en regelgeving inzake de sociale wetgeving;
- Je hebt minimaal een jaar ervaring met het systeem Suwinet.
Wensen
- Aantoonbare kennis van en minimaal 2 jaar ervaring met het systeem Socrates; kunnen raadplegen en aanvragen kunnen afhandelen;
- Aantoonbare kennis van en ervaring met het systeem RDD (Rotterdam Digitaal Dossier), of een soortgelijk dossiersysteem; weten hoe je de weg kunt vinden in RDD, hoe je moet uploaden en wat de spelregels in het gebruik zijn;
- Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met de Tozo en/of energietoeslag.
Het aanbod;
Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 620.000 Rotterdammers. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid. Wij bieden je ruimte en kansen om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Met arbeidsvoorwaarden die dat mogelijk maken.
- Werklocatie: Vanuit huis, voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams;
- Aantal uren: 36 uur per week;
- Duur opdracht: 6 maanden;
- Verlengingsoptie: Ja, namelijk 2 x 3 maanden;
- Afwijkende werktijden: Nee, niet van toepassing;
- ZZP: Nee, geen mogelijkheid;
Herken jij jezelf in dit profiel en wil je graag aan de slag als Inkomensconsulent Energietoeslag? Dan zien wij graag jouw Curriculum Vitae tegemoet. Deze kun je mailen naar; info@selectvitae.nl
Merel Majoor is contactpersoon voor deze functie en staat jou graag te woord. Je kunt haar bereiken op het nummer; 06-27124886.