Jij bent van het echte mensenwerk. Voor jou telt iedereen mee. Jij richt je op de uitvoerende taken binnen de energietoeslag voor onze burgers. Je levert graag je bijdrage en zorgt er zo voor dat de Rotterdammer tijdig antwoord kan verwachten.

De opdrachtgever;

De opdrachtgever betreft de Gemeente Rotterdam. De projectorganisatie Energietoeslag is naast de TOZO (Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers) onderdeel van de afdeling Werk en inkomen (W&I) van de Gemeente Rotterdam. De projectorganisatie is o.a. belast met de uitvoering van de Bijzondere Bijstand Zelfstandigen (BBZ), TOZO en nu sinds kort ook de Energietoeslag.

De functie;

De energietoeslag is een landelijke maatregel die door de gemeente uitgevoerd wordt om de burgers onder een  bepaald minimum inkomen te voorzien van de energietoeslag. Het gaat hierbij om circa 80.000 burgers van de gemeente Rotterdam.

Rotterdamse huishoudens met een laag inkomen of net boven het sociaal minimum krijgen een energietoeslag voor de stijgende energiekosten. Inmiddels is Rotterdam begonnen met het uitbetalen van deze toeslag die tevens bedoelt is voor het betalen van de energierekening.

Als Inkomensconsulent ben je onder andere verantwoordelijk voor het beheer van de toegekende energietoeslag, het handhaven van de rechtmatige verstrekking, inclusief de eventuele verrekening, terugvordering of verhaal op onrechtmatig ontvangen voorzieningen.

Kerntaken:

  • Je haalt en geeft informatie aan doelgroepen inzake hun persoonlijke inkomenssituatie;
  • Je beoordeelt of burgers in aanmerking komen voor een energietoeslag;
  • Je stemt bevindingen af en draagt informatie over aan collega’s binnen de aangewezen afdelingen;
  • Je voert gegevens in en completeert dossiers conform richtlijnen ten behoeve van het beheer;
  • Je maakt rapportages over onderzoeksbevindingen op individueel niveau o.a. ten behoeve van het handhavingsproces;

Wat wordt er van jou verwacht?

Natuurlijk ben jij de Inkomensconsulent die vanuit een grote mate van zelfstandigheid aan het werk gaat. Je voert dit op een professionele manier uit waarbij je duidelijk en proactief communiceert. De Nederlandse taal beheers je dan ook goed in woord en geschrift. Je werkt zelfstandig aan je opdrachten en bent flexibel in je opstelling aangezien er deadlines zijn. Je dient binnen de gestelde normtijd aanvragen afgehandeld te hebben, je bent daarom ook stressbestendig.

Verder werk je op een accurate manier, heb je oog voor het resultaat en weet je op een uitstekende manier samen te werken met je collega’s. Je weet een goede balans te vinden tussen kwantiteit en kwaliteit. Met jouw proactieve houding ben je een kei in het prioriteren van werkzaamheden en sta jij klaar om onze ondernemers verder te helpen.

Eisen

  • Je beschikt over een afgeronde Hbo-opleiding;
  • Je hebt ervaring met sociale zekerheid (Participatiewet), voorliggende voorzieningen (recht op WW, ZW etc. etc.) en fraude-alertheid;
  • Je hebt ervaring in het (her)berekenen van inkomenssituaties in het kader van een eventuele verrekening of terugvordering
  • Je beschikt over kennis van wet- en regelgeving inzake de sociale wetgeving.

Wensen

  • Kennis en ervaring met het systeem RDD (Rotterdam Digitaal Dossier); weten hoe je de weg kunt vinden in RDD, hoe je moet uploaden en wat de spelregels in het gebruik zijn;
  • Kennis en ervaring met het systeem Suwinet;
  • Kennis en ervaring met het systeem Socrates; kunnen raadplegen en aanvragen kunnen afhandelen.

Het aanbod;

Werken voor de Gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Een stad met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid. Ze bieden je ruimte en kansen om de stad en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Met arbeidsvoorwaarden die dat mogelijk maken.

  • Werklocatie: Librijesteeg 4;
  • Thuiswerkbeleid: In het kader van Anders werken wordt er voornamelijk vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is vindt dit voornamelijk plaatst op een gemeentelijke locatie. ;
  • Startdatum: Zo snel mogelijk, naar verwachting begin juli 2022;
  • Aantal uren: 32-36 uur per week;
  • Duur opdracht: 6 maanden;
  • Verlengingsoptie: Ja, namelijk 2 x 6 maanden;
  • Geschikt voor ZZP’ers: Nee;
  • Afwijkende werktijden: Niet van toepassing;
  • Datum sollicitatiegesprek: De sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden in week 26 of 27 via MS Teams.

Herken jij jezelf in dit profiel en wil je graag aan de slag als Inkomensconsulent Energietoeslag? Dan zien wij graag jouw Curriculum Vitae tegemoet. Deze kun je mailen naar; merel@selectvitae.nl

Merel Majoor is contactpersoon voor deze functie en staat jou graag te woord. Je kunt haar bereiken op het nummer; 06-27124886.

! Let op, de sluitingsdatum voor deze vacature is 28 juni