Jij bent van weten wat er speelt. Zowel in de stad Rotterdam als de spraakmakende aanbestedingen waar je aan werkt. De dynamiek van de opdrachten en het inspelen op kansen dagen je uit. Zo draag je bij aan de groei van Rotterdam, nu én in de toekomst.

De opdrachtgever;

De opdrachtgever betreft de Gemeente Rotterdam. Stadsbeheer werkt aan resultaat op straat. Aan een openbare ruimte die schoon, veilig en onderhouden is. De medewerkers variëren van rioolreinigers tot straatvegers, van stadswachten tot toezichthouders in garages en van onderhoudsmonteurs tot landmeters. Of het nu is via beheer, onderhoud, handhaving of toezicht, Stadsbeheer heeft één doel. Dagelijks de handen uit de mouwen steken voor een verzorgd Rotterdam. Omdat het altijd beter kan.

De afdeling Toezicht en Handhaving is een uitvoerende organisatie. De afdeling is verantwoordelijk voor innovatie, beheer en exploitatie van openbare en stallingparkeergarages, P+R-terreinen, fietsenstallingen, fietstrommels en parkeerautomaten. Daarnaast richt de afdeling zich op alle facetten van Handhaving en bijvoorbeeld Cameratoezicht in de stad Rotterdam. De afdeling Ondersteuning, Toezicht en Handhaving waar je mee gaat samenwerken richt zich hoofdzakelijk op de ondersteuning van de primaire processen binnen Toezicht en Handhaving. Deze betreffen Functioneel Beheer, Service en Middelenbeheer, Opleidingen, Financieel advies en Project- en Programmamanagement.

De functie

Als contractmanager en adviseur ben jij verantwoordelijk voor de contractenportefeuille Toezicht & Handhaving en werkt hierop samen met een operationeel contractbeheerder. Je bent betrokken bij aanbestedingen maar bewaakt ook tijdens de loopduur van contracten de compliance met de aanbestedingsvereisten en het voldoen aan de getekende contracten. Je onderhandelt met aanbieders, onderhoudt en managet afgesloten contracten en stuurt op resultaat. Je richt je tevens op de relatie tussen Rotterdam en de contractpartners. Je beheert de afspraken met als doel een bijdrage te leveren aan de strategische doelen van de gemeente, risico’s te vermijden en kosten te minimaliseren. Daarbij houd je de kwaliteit van de geleverde dienstverlening/ leveringen aan Stadsbeheer in het oog en stuurt bij waar nodig. Je levert en analyseert gevraagd en ongevraagd managementinformatie om de dienstverlening van de gemeente en de performance van de leveranciers te verbeteren. Je staat onder andere aan de lat van meerjarige overeenkomsten voor de levering en het beheer van een Security Management Solution voor het beheer op afstand van onze parkeergarages en P+R terreinen en voor overeenkomsten voor de levering van uniformen en beschermingsmiddelen voor onze BOA medewerkers.

De volgende werkzaamheden vallen onder andere onder de opdracht:

  • Als adviseur deelnemen aan aanbestedingswerkgroepen en bijdragen leveren op het vakgebied van contractmanagement in Programma’s van eisen en beschrijvend Document;
  • Beheer op tactisch en strategisch niveau van de contractenportefeuille;
  • Leveranciersmanagement;
  • Begeleiding interne inkoopproces en afstemming stakeholders;
  • Het nakijken en beheren van de bestaande documenten;
  • Afstemming over contracten met diverse interne partijen;
  • Fungeren als kennis databank op de inhoudelijke contracten en inhoudelijk sparringpartner voor de contracteigenaar;
  • Samenwerking met operationeel contractbeheerder Toezicht & Handhaving.

Wat wordt er van jou verwacht?

Je bent resultaatgericht, innovatief, omgevingsbewust en communicatief sterk. Je beschikt over een sterk analytisch en probleemoplossend vermogen, handelt en denkt commercieel. Bij voorkeur heb je juridische kennis en ervaring met het managen van gevoelige contracten en kennis van rechtmatigheidsprocedures in de P2P cyclus. Daarnaast vormt kennis van gemeentelijke bedrijfsvoeringprocessen en een diversiteit aan contracten waar je je eigen functie verder invulling kan geven.

Eisen

  • Je hebt HBO werk en denkniveau;
  • Je hebt kennis van de Europese wet- en regelgeving rondom aanbesteden en diverse aanbestedingsmethodieken;
  • Je hebt minimaal 5-10 jaar ervaring binnen het vakgebied contract- en leveranciersmanagement, Inkoop of Financial Control/Analysis
  • Je hebt binnen het vakgebied opleidingen gevolgd via NEVI, Bestuursacademie, Conducto, Inkoopacademie of soortgelijk.

Wensen

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding;
  • Je hebt werkervaring binnen het fysiek domein.

Het aanbod;

Werken voor de Gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Een stad met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid. Ze bieden je ruimte en kansen om de stad en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Met arbeidsvoorwaarden die dat mogelijk maken.

  • Werklocatie: Kleinpolderplein 3 – 5;
  • Thuiswerkbeleid: In het kader van Anders werken wordt er voornamelijk vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is vindt dit voornamelijk plaatst op de volgende locatie: Kleinpolderplein 3-5 OF vindt dit plaats op een gemeentelijke locatie;
  • Startdatum: Zo snel mogelijk, naar verwachting medio juli 2022;
  • Aantal uren: 36 uur per week;
  • Duur opdracht: 6 maanden;
  • Verlengingsoptie: Ja, namelijk 2 x 6 maanden;
  • Geschikt voor ZZP’ers: Nee;
  • Afwijkende werktijden: Niet van toepassing;
  • Datum sollicitatiegesprek: De sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden in week 27 via MS Teams.

Herken jij jezelf in dit profiel en wil je graag aan de slag als Contractmanager en Adviseur aanbestedingen? Dan zien wij graag jouw Curriculum Vitae tegemoet. Deze kun je mailen naar; merel@selectvitae.nl

Merel Majoor is contactpersoon voor deze functie en staat jou graag te woord. Je kunt haar bereiken op het nummer; 06-27124886.

! Let op, de sluitingsdatum voor deze vacature is 29 juni