Jij bent van meerdere ballen tegelijk de lucht in houden. Als administratieve organisator hecht je waarde aan secuur werken en ben je niet snel onder de indruk van deadlines. Je levert graag je bijdrage aan onze burgers en zorgt er zo voor dat de Rotterdammer tijdig antwoord kan verwachten.

De opdrachtgever;

De opdrachtgever betreft de Gemeente Rotterdam. De projectorganisatie Energietoeslag is naast de TOZO (Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers) onderdeel van de afdeling Werk en inkomen (W&I) van de Gemeente Rotterdam. De projectorganisatie is o.a. belast met de uitvoering van de Bijzondere Bijstand Zelfstandigen (BBZ), TOZO en nu sinds kort ook de Energietoeslag.

De functie;

De energietoeslag is een landelijke maatregel die door de gemeente uitgevoerd wordt om de burgers onder een  bepaald minimum inkomen te voorzien van de energietoeslag. Het gaat hierbij om circa 80.000 burgers van de gemeente Rotterdam. Rotterdamse huishoudens met een laag inkomen of net boven het sociaal minimum ontvangen een energietoeslag voor de stijgende energiekosten. Inmiddels is Rotterdam begonnen met het uitbetalen van de energietoeslag. Deze toeslag is bedoeld voor het betalen van de energierekening.

Als administratief ondersteuner ben je van het voorbereiden van werkzaamheden voor onze uitvoerende collega’s die moeten beoordelen of de burgers in aanmerking komen voor een inkomensvoorziening in het kader van het project Energietoeslag. Er is continu nieuwe informatie die verwerkt moet worden in de systemen dan wel verdeelt moet worden naar collega’s.

Je bent de verbindende factor en ondersteunt de uitvoerende teams, wat betekent het tijdig invoeren van nieuwe burgers in de systemen, zodat de collega’s die aanvragen en / of mutaties moeten afhandelen hun werk zonder oponthoud kunnen doen.

Wat wordt er van jou verwacht?

Je bent de specialist is die samen met collega’s grote hoeveelheden aanvragen beoordeelt en verwerkt. Je bent flexibel en bent ook bekend met nader onderzoek in verband met naar voren komende twijfels over rechtmatigheid. Vanuit een grote mate van zelfstandigheid verricht jij je dagelijkse werkzaamheden. Je voert dit op een professionele manier uit waarbij je duidelijk en proactief communiceert. Voor deze functie dien je de Nederlandse taal goed te beheersen in woord en geschrift. Daarnaast werk je zelfstandig aan je opdrachten en ben je stressbestendig aangezien er een deadline is van gereed zijn is die moet worden behaalt.

Je verricht je werk op een accurate manier en je hebt oog voor het resultaat. Je weet een goede balans te vinden tussen kwantiteit en kwaliteit. Verder ben je proactief in je werkplanning en ben je goed in het prioriteren van werkzaamheden.

Eisen

  • Je beschikt over een afgeronde MBO 4 opleiding;
  • Minimaal 6 maanden ervaring als administratieve ondersteuner;
  • Ervaring met sociale zekerheid en voorzieningen;
  • Ervaring en kennis met het werken in Excel en Word;

Wensen

  • Kennis van relevante wet- en regelgeving: TOZO en Participatiewet;
  • Kennis van én ervaring met het systeem Socrates; kunnen raadplegen en aanvragen dan wel mutaties kunnen opvoeren;
  • Kennis van én ervaring met het systeem RDD (Rotterdam Digitaal Dossier); weten hoe je de weg kunt vinden in RDD, hoe je moet uploaden, verwerken en wat de spelregels in het gebruik zijn.

Het aanbod;

Werken voor de Gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Een stad met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid. Ze bieden je ruimte en kansen om de stad en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Met arbeidsvoorwaarden die dat mogelijk maken.

  • Werklocatie: Librijesteeg 4;
  • Thuiswerkbeleid: In het kader van Anders werken wordt er voornamelijk vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten wordt er gebruik gemaakt van MS Teams. Wanneer fysieke aanwezigheid benodigd is vindt dit voornamelijk plaatst op een gemeentelijke locatie. ;
  • Startdatum: Zo snel mogelijk, naar verwachting begin juli 2022;
  • Aantal uren: 32-36 uur per week;
  • Duur opdracht: 6 maanden;
  • Verlengingsoptie: Ja, namelijk 2 x 6 maanden;
  • Geschikt voor ZZP’ers: Nee;
  • Afwijkende werktijden: Niet van toepassing;
  • Datum sollicitatiegesprek: De sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden in week 26 via MS Teams.

Herken jij jezelf in dit profiel en wil je graag aan de slag als Administratief Ondersteuner Energietoeslag? Dan zien wij graag jouw Curriculum Vitae tegemoet. Deze kun je mailen naar; merel@selectvitae.nl

Merel Majoor is contactpersoon voor deze functie en staat jou graag te woord. Je kunt haar bereiken op het nummer; 06-27124886.

! Let op, de sluitingsdatum voor deze vacature is 27 juni